vrijdag 28 februari 2014

"Mag ik een bestelling doen?"


Weet je nog die stapeltjes van het vorige verhaal?
Nou daar heb ik toch iets aan gedaan,
kijk maar,...


Ik heb m'n kamer opgeruimd.
Een beetje geschoven en gedaan,
de tafel gedraaid,
M'n oude handwerkstoel in de hoek, met de andere stoel er bij,
 voor als ik in een luie bui ben,...
'Lui zijn'  mag best wel,
 als je ondertussen heel druk bent met ramen lappen,...


En,
ja, je hebt het goed gezien, dit is een 'selfie' van m'n voeten in veeeeeeeel te grote sokken.
Maar ik vind dat zo lekker zitten, al die extra ruimte zodat je tenen kunnen wiebelen,...
Tja,
ik heb hier nog nooit gezegd dat ik normaal ben,
dus je kunt me dit niet kwalijk nemen,...

En als ik dan zo in dat hoekje zit,
dan zie ik zoveel leuks om me heen.


het poppenhuis,
 met op de grond blauwe mappen vol gratis patronen van het internet.
En de lapjeskast.
LAPJES?
Ja,
wacht,...
 ik spring even overeind om wat deurtjes open te doen,...
kijk,...


allemaal stapeltjes,...


De andere deuren en laden hoeven niet open want daar vind je van hetzelfde laken een pak.

En deze zijn ook weer van de partij,...


De kabouters & Aunt Lucy.
Zo gezellig om dat stelletje recht tegenover me te hebben.


Natuurlijk ben ik niet alleen aan het rond kijken.
Ondertussen worden er ook nog ramen gelapt,...


Het is zo LEUK om te doen,...

Elke keer weer blauwe lapjes te voorschijn halen,
vierkantjes te  knippen,
en me blij laten verrassen door het effect.


Ik ben nog lang geen professional in dit quiltpatroon,
maar dat geeft niets,
oefening baart kunst.

En die lieve man van mij vindt de raampjes zo leuk,
dat hij al een bestelling heeft gedaan voor een quilt van 3 bij 3 meter,....

Had ik al gezegd hoe groot die raampjes zijn?


Nou, 
zo KLEIN dus,...

Klein hè,...
Ik vind het zo leuk om te doen die Cathedral Window techniek.
Wat zeg je?
Je wilt weten waarom het zo genoemd wordt?
Dat kan ik je heel gemakkelijk laten zien,
 als ik het 'lappie' even in het licht houdt.


Zie je wel?

Fijne vrijdag allemaal,
en

36 opmerkingen:

sylvia zei

pfiew, je bent nogal met wat bezig en dan bedoel ik niet je ramen.......:)
3x3 en dan van die kleine raampjes........wow.....wat een moed!!
suc6!!
ps ik doe ook weleens van die grote sokken aan, hoor, lijken wel veel warmer dan mijn eigenste.....

Unknown zei

Zulke raampjes zijn een genot om te lappen!! Zeker als je dat zittend met zo'n uitzicht kunt doen…..

Heleni zei

Je hebt toch zo'n heerlijk gezellige werkkamer. Van allerlei moois om je heen.
Je ramen zijn super hoor! Nou, aan de slag dan maar met de 3x3.......

quiltingmieke zei

piep hihi meid, jij met je raampjes...ik was er dus mee weg, woeaaah!!!
een leuke voorraad lapjes heb je in huis,

geniet van de grote sokken

knufje en fijn WE

Rian zei

kan me de bestelling voorstellen, het is heel mooi, of komt dat door die favoriete kleuren: blauw en wit..... allebei denk ik.
Ik blijf je krans ook geweldig vinden met al die friemels erin.

Vlijtige Handjes zei

Het lijkt wel of wij quilters het grote genieten uitgevonden hebben. En zotevreden met zo weinig. Jouw sokken zouden vriendjes kunnen zijn met met mijn rode slobbers.........mogen ook nooit de deur uit........ nog 7 nachtjes slapen.
Fijn weekend.

suzanne, dutchess county NY zei

You are not weird stitching wearing comfy socks, your are just honest. I wear big socks, old sweaters and sometimes stitch in my pajamas all day! Love your little windows and all your handwork.

Sieneke zei

Meid .heerlijk zon kamer .alles binnen handbereik. En gezellige kamer hoor

Jeanneke zei

Jij hebt geen quilt huis, maar een quilt kathedraal! Die raampartijen zijn dus helemaal op hun plaats en de gewenste afmetingen zijn ook gepast.
Eigenlijk ben jij een soort quilt architect en helemaal mijn stijl!
Groetjes,

Jeanneke.

katrien zei

Wat een gezelligheid.
Leuk je raampjes.

Deb @ Frugal Little Bungalow zei

Everything looks so nice. I have seen people make little pincushions out of that cathedral window and always thought that it would be fun to try sometime! :)

Krista zei

Wat ben je een creatieve, gezellige en gelukkige vrouw Ingrid!

Quilting Moesje zei

Wat leuk, gezellig en wat een mooie raampjes :0)))

Veel plezier verder...

Floor zei

Hele mooie techniek is dat, maar een quilt van 3 x 3 meter? Dat is wel heel veel werk van hetzelfde.
Maar je hebt een reuze gezellig kamer, je hebt zoveel te zien dat je geen tijd hebt om de ramen te lappen. Zo komt ie nooit af natuurlijk.
Heerlijk al die lapjes in de kast, daar kan je niet genoeg van hebben toch?
Ene...... "normaal zijn" is zooooo saai! Wees maar blij dat je een beetje gek bent!

marijna zei

Gezellige kamer heb je. Dat werkt vast inspirerend als je zo bezig bent! Prachtig die raampjes! Weer helemaal in jou "stijl".

Marguerite zei

Wat is dit mooi zeg!! En zo tegen het licht super de super!

Unknown zei

Wat schrijf jij leuk, zeg, je hebt me meteen helemaal gewonnen.

En ik ben helemaal gek van jouw interieur, zoveel mooie hoekjes. Jij moet een gelukkige vrouw zijn!
Quilten doe ik (soms) ook. kijk maar op mijn blog , bij het label "quilt" en "patchwork":
http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/

paulette zei

Ohhh man...you are surrounded by loveliness!! Stunning quilts...ALL of them!!
P

betty prins zei

Je raampjes worden/zijn prachtig en zo schattig ook in dat blauw.
En je kamer is een waar paradijsje, om je in te nestelen en lekker in je warme ouwe kloffie te werken! Mooi mooi allemaal!!!

Lida zei

Hè wat heerlijk is het toch op jouw kamer en dan al die leuke dingen om je heen! Kijk ik wil ook graag boven gaan zitten, maar Tara is het daar niet mee ens en dus zal ik moeten wachten tot zij weer naar buiten kan en dan denk ik dat ik ook maar eens wat op ga hangen, het staat zo gezellig bij jou! Knuffel
Lida

qm zei

leuke gelapte raampjes...veel plezier met de rest van de raampjes...

Anoniem zei

Your quilts are gorgeous Ingrid. I noticed the hexagon quilt, can you take another photo of this quilt? Your cathedral blocks look beautiful.

Wilma Kuin zei

Mooie raampjes ben je aan het maken,.. Manlief heeft wel gelijk om een grote te bestellen,..
Nu moet ik ook mijn werkkamer opruimen,.
mijn lapjes kast is een grote ravage,...

Annelein zei

Wat weer een heerlijk gezellig verhaaltje. Goed om deze vroege ochtend mee te beginnen. Je bent een kei in quilten en voor mij een echte "professional"! 'k Zit hier, met een bakkie winter glow, heerlijk te genieten van je foto's. Dank je wel lieve Ingrid! Smak!

Bernadette van gils zei

wat een schitterende kamer heb je, ik ben echt wel beetje jaloers daarop. zoveel mooie quilts en dan die voorraad lapjes, om je vingers bij af te likken
je raampjes zijn prachtig en ik geef je man groot gelijk om er meteen een grote quilt van te bestellen
en die sokken, heerlijk he maar helaas zijn mijn grote sokken versleten en draag nu sloffen, mijn tenen hebben ook graag de ruimte hihi
ik wens jullie een fijn weekend en tot volgende week
groetjes
Bernadette

Saskia Smit zei

Fijn om te lezen dat het frobelkoorts je weer te pakken heeft.

Joke zei

Wat is het toch een gezellige boel bij jou!

Anoniem zei

Hé Goofje , ik stel me allang de vraag " wat is normaal? " Madammen met een Delvaux en te lomp om te helpen donderen ? Of zij die gewoon hun zelf durven zijn ? En daarbij heerlijk hun fantasie los laten? Mijn voetjes houden ook van heel veel ruimte , dus voor mij geen besloten schoenen/sokken , liefst in kledij waar ik me vrij in voel en alle creativiteit die in mijn kop rondspookt mogen loslaten. Nog even geduld en dan open ik de dozen en laat ik de fantasie die opgesloten zit in mijn hoofd los ...maar ondertussen geniet ik met volle teugen van jouw verhalen /foto's . Want das eten en drinken tegelijk voor iemand die van stofjes , kleurtjes , naaldjes ,....houd . Dank u wel groetjes Gerd

frameless mind zei

Wat een heerlijk plekje heb jij daar! En die raampjes zien er nu al zo mooi uit. Wat gaat dat zijn als ze ooit 3 bij 3 meter zijn. Volgens mij héééél indrukwekkend!!!!

KijkDaarIs zei

Hoe je ook schuift..... stapelt...zit....draait....het ziet er altijd gezellig uit..!..; 0))

Daniëlle zei

Wat een genot om daar te mogen zitten temidden van al dat moois! Lief al die kleine raampjes en joh, lekker doorprikken dan worden de sponningen steeds beter! Veel prikplezier, liefs, Daniëlle

Marja zei

ik vind je raampjes geweldig. Ik ben ook een fan van blauw.

Joyce zei

Kga al deze foto's uitprinten en om me heen hangen.......... zit ik ook in mijn stoel met dit heerlijke sfeertje om me heen!!
:o))

Marikki zei

What a wonderful handworks!!:)

Many greetings from Finland,
Marikki

Shirley zei

Nice work Ingrid.

Schulz Family zei

visiting from sew many ways. Love the cupboard full of material ready to be made into something